Kilka słów o reklamie

W dobie zalewu mediów elektronicznych, włączając radio czy telewizje jesteśmy zasypywani reklamami. Uśmiechnięte twarze, miłym spokojnym i dźwięcznym głosem namawiają nas na produkty których często kompletnie nie potrzebujemy. Sądząc po tym jak dużą popularnością cieszą się spoty reklamowe, należy przypuszczać iż nasza odporność na nie, jest bardzo niska i skutecznie przemawiają one do wielu z nas, rekompensując pracę ich twórcom.
Proszek do prania, środek na biegunkę i zgagę obok środku do przepychania rur. Wszystkie te reklamy są oczywiście kolorowe, zachwalające niezawodną skuteczność produktu, maja jednak jedną wspólna cechę, zlewają się w całość, rzadko która zapada w pamięć na dłużej. Produkty są reklamowane w zasadzie w bardzo podobny sposób, według jednego schematu, najpierw w ciemnych barwach przedstawiane jest nam jak to źle wygląda nasz świat bez promowanego produktu, później pojawia się produkt, i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki wszystko się odmienia… czasem aż dziw że dorośli ludzie, uważający się za świadomych konsumentów, są wstanie tak łatwo ulegać takim przekazom.
W podobny sposób z resztą, reklamowane są również różnego rodzaju usługi, gdzie fachowiec czy firma przedstawiona jest jako ktoś kto spełnia nasze marzenia. Nawet wiedząc o tym, że reklamy są mocno przesadzone, a często wręcz ukazane w nierealnym świecie fantazji, i tak zmotywowani potrzebą chwili pomyślimy właśnie o tej usłudze czy produkcie z reklamy. Coraz trudniej o naprawdę przykuwającą reklamę produktową. Częściej to reklamy usługowe są bardziej pomysłowe, może dlatego, ze jest ich mniej. Reklama usług, na przykład telekomunikacyjnych ostatnio odbiega od standardów, sięga się coraz bardziej po ekstremalne rozwiązania, czy to z latającą kurą, czy psem zmieniającym się w barana. Oczywiście tendencja ta wskazuje że coraz częściej też twórcy reklam starają się je maksymalnie uprościć, by do klienta docelowego nie kierować zbyt skomplikowanego przekazu. Niestety takie działanie wskazuje dobitnie że twórcy tych reklam nie maja o nas jako odbiorcach zbyt dobrego zdania. W przypadku produktów dla dzieci tworzy się zupełnie inny rynek reklamy, producenci zabawek mają bardzo skutecznie działające na dzieci reklamy, które są w inny sposób przygotowywane. Trzeba jednak przyznać, że te reklamy są doskonale dostosowane do grupy wiekowej, do której są adresowane i trafiają często bezbłędnie, przyprawiając rodziców często o zawrót głowy.

© 2011 – 2014, proveve. wszelkie prawa zastrzeżone publikacja z www.foxblog.pl

Dodaj komentarz