Klient wizytówką firmy
W naszych czasach każdy czegoś potrzebuje. Potrzeby często są coraz bardziej wysublimowane i wy-indywidualizowane. Dlatego także bezpośredni zwrot do preferencji klienta jest bardzo ważny.
System CRM jest to system skierowany na zarządzanie relacji z klientami. Najważniejszym jego elementem jest zbudowanie bazy danych. Baza ta obejmuje klientów danej firmy. Każda firma powinna mieć stworzony szablon wiadomości e-mail, dzięki któremu każda wiadomość wysyłana do klientów będzie wyglądała w ten sam sposób, co pozwoli na szybsze znalezienie informacji nam potrzebnych. Baza ta powstaje na podstawie informacji o zakupach jaki dokonała dana jednostka w danej firmie, aby móc mu później oferować kolejne produkty, zachęcać do zapisania się do Newslettera czy stosować mailing. Baza ta powinna być na bieżąco uaktualniania o kolejne zakupy, historie płatności za dane usługi czy dane teleadresowe na temat danego klienta, tak by system CRM cały czas pozostawał aktualny. Chcąc mieć w firmie system CRM z prawdziwego zdarzenie należy skorzystać przy jego budowie z fachowej pomocy, jaką otrzymamy m.in. na www.baseline.pl.
Głównym celem dla którego w ramach CRM tworzy się taką bazę jest przewidywanie oczekiwań jakie wobec nas będą stawiane. Przedsiębiorca musi być na krok przed tym czego będzie chciał klient. Musi doskonale i precyzyjnie trafić w jego potrzeby, nietrafiony strzał może odstraszyć klienta, a wysyłanie mu maili z reklamami produktów bądź usług, które nie są mu potrzebne na pewno nie sprawi, że chętniej przyjdzie, lecz że potraktuje to jako SPAM. Jednym z działań, które nakierowane są na klienta jest oprócz pozyskiwania nowych utrzymanie lojalności wobec starych klientów. Dla takich klientów przygotowywane są specjalne pakiety tj. Karta Stałego Klienta, która to daje szereg zalet płynących z tego tytułu. Przykładowo, zniżki, vouchery czy atrakcyjne konkursy.
Firma powinna cały czas „trzymać” w ręku swoich stałych klientów, gdyż to oni są dla nich reklamą. W Polsce poczta pantoflowa jest bardzo dobrze rozwinięta, przez co więcej rzeczy kupujemy, bo ktoś nam z rodziny polecił niż że znaleźliśmy gdzieś ofertę. Stały klient to wizytówka firmy.
© 2013 – 2014, maven. All rights reserved.