Jak dbać o zdrowie i sylwetkę na świeżym powietrzu

1181363_88398639

Ruch to zdrowie. Wysiłek fizyczny poprawia funkcjonowanie całego organizmu. Wzmacnia mięśnie, układ oddechowy oraz poprawia krążenie. Ma korzystny wpływ na przemianę materii, przyspiesza redukcję tkanki tłuszczowej. Powoduje wydzielanie hormonów szczęścia. Krótko mówiąc sprawia, że jesteśmy zdrowsi, piękniejsi i szczęśliwsi. A jeśli dołożymy do tego świeże powietrze, otrzymamy uniwersalny lek na  większość schorzeń dwudziestego pierwszego wieku.Najzdrowszy jest oczywiście sport uprawiany na powietrzu, które jest świeże nie tylko z nazwy. Bieganie po mieście owszem, jest korzystne dla organizmu, natomiast w lesie oddalonym od aglomeracji będzie jeszcze lepiej. Nie potrzebujemy żadnego specjalnego wyposażenia. Wystarczy wygodna odzież i odpowiednie buty do biegania w terenie. Najważniejsza jest siła woli, chęci i trochęwolnego czasu. Doskonały jest także rower oraz jazda na rolkach, która wzmacnia mięśnie ud i pośladków. To dobra opcja dla pań chcących wyszczuplić i ukształtować te partie ciała. Gdy pogoda dopisuje, lepiej wziąć stary rower i wyruszyć na wycieczkę po lesie niż wydawać pieniądze na siłowni. Na świeżym powietrzu czas upłynie nam przyjemniej i nawet nie zauważymy wysiłku, który przyjdzie nam wykonać. Dotlenimy sie oraz odpoczniemy.

A co zimą, kiedy pogoda nie zachęca do wyjścia z domu? idealnym rozwiązaniem jest powracające ostatnio do łask narciarstwo biegowe. Można powiedzieć, że jest to sport mniej ryzykowny i mniej wymagający od zwykłych nart. Nasze bezpieczeństwo nie zależy tak bardzo od poziomu opanowania techniki. Jeździmy po płaskim, a więc na dobrą sprawę nie musimy nawet uczyć się hamować. O wiele trudniej wpaść na drzewo, uprawiając narciarstwo biegowe niż jadąc po stromym stoku. Jest to też tańszy sport, ponieważ nie musimy wybierać się na specjalne trasy i wykupować karnetów. Wystarczy pobliski las. Ten rodzaj narciarstwa można uprawiać wszędzie. Jeżeli nie posiadamy sprzętu z pomocą może nam przyjść wypożyczalnia biegówek. To dobra opcja przynajmniej na początek. Wybór jest duży, a wymagania niewielkie. Ruch na świeżym powietrzu jest dla każdego, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Czasem wystarczy dłuższy spacer, aby poczuć się lepiej i zapewnić sobie dodatkową, ożywcza dawkę tlenu.

© 2014 – 2015, invisio. wszelkie prawa zastrzeżone publikacja z www.foxblog.pl

Dodaj komentarz